Sidor

fredag 4 februari 2011

Tillökning i familjen

Henrik och jag har väntat länge och väl och nu har den äntligen skett. I måndags kom storken Par Avion med ett fint inlindat paket. Nu ska det bli liv i bloggen igen tack vara vår nya familjemedlem Nikon D3000.



Kameran köptes redan på vår resa i Colorado men ett mindre fel gjorde att själva kamerahuset fick lämna kvar på reparation hos Nikon. Nu är allt fixat och det blev ett kärt återseende mellan Mr ND3 och objektiven i Uppsala. Vi har inte hunnit fota så mycket ännu men vi hoppas det dyker upp fler foton med jämna mellanrum här på bloggen.

Här är en bild av min kära basilika som jag lyckades omplantera och hålla vid liv. Se så den sträcker sig mot ljuset.



Och här är en bild på min kära basilika som jag INTE lyckades omplantera eller hålla vid liv...



Här är vår gemensamma-drömmar spargris. Man får låna pengar ur burken men låneräntan ligger på 100 % så det lönar sig inte riktigt. Eller jaaa det går ju till oss själva... Hör av er om ni behöver låna pengar :)


Bland drömmarna finns ett eget hus. Kanske borde skaffa en större burk...


Den viktigaste drömmen har redan gått i uppfyllelse så egentligen behöver jag ingen spargris.



Återkommer med mera fotoskildringar en annan gång. Ha det gott!

/Madde

1 kommentar:

HC sa...

Härligt med en ny familjemedlem :) Och kul att bloggen ska blomstra på nytt!