Sidor

tisdag 8 februari 2011

Helgen i bilder

I helgen hade vi Henriks föräldrar på besök. Eftersom de tidigare sett Uppsalas huvudsakliga sevärdheter så blev det en rätt så lugn helg där vi bara gjorde det som föll oss in. Mycket promenader blev det i alla fall (till och med i snöyran) tack vare hurtiga svärmor. Henkke och svärfar gjorde dessutom en behövlig upprustning av våra cyklar så nu är de i topp skick igen.

Grekisk afton där gamla minnen återupplevdes och nya drömmar planerades

En plötslig upptäckt på lördagen gjorde att det snabbt svängdes ihop Runebergstårtor dagen till ära. Men istället för skorpmjöl som inte fanns i skafferiet blev det gamla pepparkakor som gladeligen offrades för en högre njutning. Aningen julaktiga så här i februari men det slank ner med god aptit... flera gånger.

Under helgen fick Henkke ett kulinariskt infall efter att han förberett måndagens lektioner och svängde ihop en supergod salsa. Jag svängde ihop en mindre god guaccamole. Tips: Testa hur stark löken är innan du häver i den.

Efter att gästerna åkt smaskade vi i oss de älgrester som de lämnade kvar. Det var inte det enda som lämnades kvar av mina favorit svärföräldrar som, fast man säger att både skafferi och frysbox är fylld till bredden, lyckas fylla på förråden med ännu mer godsaker. Tack!


Och om ni undrar var tomten håller hus nu för tiden så kan jag meddela att han bor i Flogsta. Jag tror till och med att jag sett honom på gymmet också iklädd en tanktopp där det står "Beach 2011". Så nu vet ni det.


/Madde

Inga kommentarer: