Sidor

torsdag 10 mars 2011

Chokladens list

Henkke öppnar skafferiet och upptäcker att det ligger två chokladplattor i min baklåda.

H: Ska vi ta en bit choklad.
M: Nej, dom där får endast användas till bakning.
H: Men vi kan väl bara ta en?
M: Nej! Öppnar vi den så kommer jag att ta en bit nu som då och till sist så finns det snart inget att baka med.
H: Okej då.

Några dagar senare

M: Ska vi ta en bit choklad
H: Har vi?
M: Jaa, den där bakchokladen du vet.
H: Jag trodde den bara var till för att bakas med.
M: Joo visst men jag har tänkt på en sak. Om jag bakar på den så blir det antagligen nånting ännu mer ohälsosamt och oemotståndligt som vi sen är tvungna att äta upp. Bättre att bara ta en chokladbit nu istället.
H: Det e ju sant. Hit med chokladen.

Några dagar senare

M: Ska vi ta en chokladbit
H: Hmm... den var inte så värst god att äta bara så där.
M: Nää den var ju inte det. Jag kanske borde baka på den istället...

Det hela slutade med att jag fick göra chokladen godare genom att göra chokladpraliner av den istället och sen gav vi bort dem i present. Så här blev resultatet i alla fall.

Blåbärstryffel doppad i mörk choklad

Det blev en rätt så fin present

Hoppas den uppskattades också

Nu åker jag iväg till Helsingfors över helgen så det blir inga H&M dialoger på en stund. Kanske Henkke rent av lyckas komma med ett inlägg under tiden.

Den som lever får se.

Trevlig helg från mig!
/Madde

2 kommentarer:

Anonym sa...

Glömde säga det igår, men dom var fantastiskt goda!! Vi sparade dom så vi fick alla själva - ett smart drag! Du måste lära mig nån gång... Tack för senast också, det var precis en sån kväll jag behövde!! Stor kram! /SoJ

Ester sa...

haha ni är så härliga! :) Och pralinerna såg riktigt goda ut med! Ha en skön helg! Kramar från mig