Sidor

tisdag 8 mars 2011

Sockerutbyte

Jag kom på en lysande idé för att slippa lite av semlorna som bakades i helgen och därmed också slippa sockret som vi försöker trappa ner på här. Jag skickade ett meddelande till kära HC ifall hon kunde tänka sig att ta emot några bullar. Hon var inte särskilt svårövertalad.

När vi träffades för en maraton studiedag med statistik och kostundersöningsmetodik överlämnade jag glatt hälften av min semlesats. Skönt!

HC tog snällt emot semlorna men så började hon gräva i sin ryggsäck.

"Vad roligt för när jag fick ditt meddelande hade jag precis gjort klar den här åt dig" säger hon och överlämnar den här ybersöta plåtburken åt mig.

När jag lyfter på locket möts jag av en bekant doft av bittermandel och apelsin.
Hela burken var fylld av härliga Italienska kärlekskakor.

"Jaa, vi försöker att inte äta så mycket sött inne i veckan
och de här är för farliga att ha hemma" säger HC.

Hmmm... jag var tydligen inte ensam om min lysande ge-bort idé.

Som sagt var måndagen en mycket lång studiedag så innan jag och HC
var hemma hade nog båda våra söta gömmor minskat lite grann.
Dit försvann den sockerfria starten på veckan.

Innan kvällen var slut hade jag och Henkke nästan gjort slut på burken.

Vill ni göra HCs Italienska kärlekskakor hittar ni receptet här.

Men kom inte och säg att ni inte blev varnade!

Har inte burken ett lås med sifferkombination som dessutom är låst i en annan burk där nyckeln till låset är gömd bakom toalettstolen, så kommer ni inte att kunna hålla er.

Så det så...

1 kommentar:

HC sa...

Vilka fina bilder på burken & kakorna! Hade jag haft kvar dem hemma hade de gått åt under gårdagens tentaplugg, jag lovar! Nu dags att packa frukt att ha med till dagens tentamen :) Kram!