Sidor

onsdag 16 mars 2011

När kossan är borta står båset tomt!

Jag tänkte berätta lite om tjejen på bilden.

Madde har ju varit borta över helgen för att hälsa på en kompis i Helsingfors. Jag funderade inte särskilt mycket när hon sa att hon skulle vara borta i fyra dagar. Ärligt sagt kan jag inte komma ihåg när vi senast sov på olika håll så jag har ju liksom inte haft Maddebrist på en tid. Det händer till och med att jag stör mig lite på hennes vanor ibland.

"När kossan är borta står båset tomt" säger ju Lennart i "En fyra för tre" och det får man väl hålla med om. Lennart åt väl också kåldolmar med varm oboj för att trösta sig när Margareta hade rest sin väg. Tyvärr hittade jag inte klippet för att visa er.

Som tur är har jag inte sjunkit till Lennarts nivå under helgen men måste nog erkänna att livet inte är värt att leva om man inte får ha tjejen på bilden med sig. Jag satt på kaffe med min jobbkompis Markus i helgen och han undrade om jag inte var lite ung när jag gifte mig? Det ledde naturligtvis till frågan om hur man kan veta att man hittat rätt tjej?

När Madde var borta tog promenaden till gymmet fyra gånger längre än vanligt, när jag vaknade på morgonen fanns det ingen att hålla om och önska god morgon. Det fanns ingen orsak att diska eller laga mat och när jag öppnade dörren till vårt hem kändes det inte som hemma.

Livet blev helt enkelt alldeles tomt.

Som tur är kom hon tillbaka och jag fick berätta att jag saknat henne. Nu är det som vanligt igen och vad är väl bättre än det?

/Henrik

2 kommentarer:

karina sa...

vilken tur att du har en sååå... gullig kossa!

Ester sa...

Sann kärlek!