Sidor

onsdag 16 februari 2011

En ny fin helg

Hej på er alla som läser. Tro det eller ej men det är mannen på bilden som skriver. Jag tänkte visa er lite vad vi gjorde i helgen.

Vanligtvis brukar jag sitta 6-8 timmar på söndagarna och förbereda måndagens lektioner. Jag har nämligen 6 lektioner på måndag och det är dubbelt mer än en medellång dag. Men i fredags satt jag kvar lite längre än vanligt på jobbet och blev klar med alla förberedelserna. Så helgen blev helt fri för oss att göra vad vi ville.

Som ni ser var det fint väder och vi cyklade till Sunnersta och gick ut på Mälaren. De hade plogat upp skridskobanan och det var hundratals människor i farten.

Vi njöt i solen utan skridskor och testade vår nya kamera lite.

Jag hade sagt åt Madde att de troligtvis plogat med traktor men det visade sig vara annorlunda. Ibland är det svårt att gissa hur spåren i snön uppkommit.

Madde på jakt efter godsaker


Tillbaka på land satte vi oss på en bänk och drack te och åt banankaka.


På vägen hem stannade Madde och fångade de sista solstrålarna.

Henkke

Ps. Bullarna var himmelskt goda och det lönar sig helt säkert att flyga hit för att äta av dem. De ligger i frysen och väntar på besökare. Ds.

Inga kommentarer: