Sidor

onsdag 16 februari 2011

Vakuum dagar

Efter en tidig avklarad tenta får jag nu avnjuta det vi kallar för vakuum dagar, det vill säga dagarna mellan avslutad kurs framtill nästa kursstart. Dessa dagar är till för att man ska kunna återhämta sig efter en uttömmande studieperiod av oändligt pluggande och stress.

Nu är det dock så att jag inte har pluggat så förfärligt och inte direkt stressat heller, så jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Jag får bara konstatera att de här vakumdagarna är dagar där jag gör i princip samma saker som tidigare (sånt som man inte borde få göra när man ska plugga) men nu utan dåligt samvete.

Men en sak som jag skjutit upp till dessa dagar är att läsa manualen till vår systemkamera. Jag brukar ju i och för sig aldrig läsa manualer men nu har jag tänkt ge det en ärlig chans.

Så idag gjorde jag i ordning ett värmande fotbad i badkaret och tog sats.

Första sidan: For your safety
Innehöll faktiskt en del saker jag inte tänkt på. Att man t.ex. kan orsaka brand med kameran i starkt solljus. It could happen!

Men följande var mer skrattretande:
"When operating the viewfinder diopter control with your eye to the viewfinder (titthålet), care should be taken not to put your finger in your eye accidentally"

Översättning:
Om du inte har någon egen tankeförmåga ska du inte använda den här kameran för du kan skada dig.

Det här lär bli en intressant läsning:)

/Madde

1 kommentar:

HC sa...

Låter härligt med tidigt avklarad tenta! Och vilken fin design ni har på bloggen nu! Kram