Sidor

måndag 14 februari 2011

Glad Vändag

Jag har aldrig varit nån Alla Hjärtansdag fantast (tycker för övrigt bättre om benämningen Vändagen som används i Finland). I min mening borde alla dagar vara kärleksdagar utan att man ska behöva en speciell dag för det. Mycket viktigare att kanelbullen och Våfflor har sin egen dag tycker jag:) Hur som helst tvingade jag mig själv att göra lite bullar dagen till ära (läs: hittade gladeligen på att baka istället för att plugga till tenta). Hjärtformade bullar blev det.

Här en utkavlad bulldeg med kardemumma- och vaniljfyllning

Vik över...


Skär i remsor...

Snurra...

Rulla varje remsa inåt för att forma hjärtan.


Klart!


Hittade macron (mer om det i ett annat inlägg)


Goda bullar att servera goda vänner. Välkommen på fika!

Glad vändag!

P.S. Även om jag tycker att alla dagar borde vara kärleksdagar så skadar det väl inte att just idag säga "Jag tycker om er", "Tack för att ni finns" och "Ha en fin dag!" D.S.

/Madde

3 kommentarer:

Sara sa...

Ti va goov! :) Tack fö bulla och uppehälle. Kram&Kärlek! <3

Saray sa...

Tycker om dig med! Skulle så gärna komma över på bulla! Och angående dit medd, jag väntar med att berätta till lite senare. :) Kanske kommer jag dit snart så får du bjuda på bullar då också. kram, lillasyster

HC sa...

Helt rätt Madde! Hjärtformade bullar och korvskivor kan man fira med lite nu och då. Och vänner ska man tala om att man tycker om så ofta man bara kan. Tycker om dig jag! Kram!