Sidor

söndag 13 juni 2010

Tummetott och slickepott

Efter dagens kvällsskifte på lägergården kan jag konstatera följande: En trött-okoncentrerad-gör-allting-på-rutin Madde i kombination med vasst föremål är ingen hit. I köket har vi ett sylvasst maskinbett som vi brukar skiva gurka på. Det e bara det att vi inte brukar använda maskinen utan våra egna händer när vi skivar. Som nykomling för tre år sedan fick jag höra skräckhistorier om hur vass den är och att man ska akta sig så att inte fingrarna ryker med. (Lugn!. Detta hände inte...ni kan fortsätta läsa).

Jag står helt ostressad och skivar gurka när jag plötsligt kommer att tänka på hur ont det nog skulle göra om jag skar mej själv i tummen. Jag drar medvetet undan tummen med marginal från bladet. "Akta tummen, akta tummen, akta tummen... AJ!"

Pekfingret...

Fingret sitter kvar men mitt finger ser lite ut som på en bild i en biologibok av en genomskärning av hudlagret. Spännande...och ont. Av självklara skäl har jag valt att inte publicera en bild av detta utan ni får se på Henkkes växthusbilder istället.

En kvinna kan tydligen inte heller göra två saker samtidigt.

/Madde

Inga kommentarer: