Sidor

söndag 13 juni 2010

Bilderna får berätta

Jag lägger upp lite bilder så att ni får en snabb uppfattning om vad som händer.


Jag har spikat växthus med Abbe, min 1,5 åriga brorson. Han är en riktig karl som gillar att spika och skyffla jord och allt sånt. När vi planterade om tomaterna gav jag honom bara en trädgårdsspade och visade hur han skulle göra så skötte han resten. Han ville känna ganska mycket på plantorna så det var ju lite spännande men nu växer det bra.

Vi har satt dem i ämbar så att de är lätta att flytta ifall man vill ha med dem ut till villan.

Min nya sovsäck har anlänt från Colorado. Den är superskön och passar ihop med Maddes så att vi kan sova i en enda stor säck och hålla om varandra.
(om man är trätand så kan man sova skilt :)


Jag försöker få liv i min gamla cykel. Jag fick den när jag gick på fyran i lågstadiet och den behöver nog lite service innan den rullar igen. Alla delar som jag bytt ut är i bra skick, dvs. vajrarna, stödet, bakhjulet, däcken, sadeln, kugghjulen, kedjan och stänkskärmarna. Så om jag skulle byta framhjulet, ramen och växelföraren skulle jag ha en helt ny cykel. Det kommer nog att bli bra om jag putsar lite och oljar in de rörliga delarna, kanske man kan rikta upp framhjulet och spänna spolarna.

Henkke

Inga kommentarer: