Sidor

lördag 12 juni 2010

Nu har vi laddat in de första bilderna från kameran och det finns många fina bilder och historier att berätta. För att hinna med allt kommer jag nog att låta bilderna tala och skriva lite kortare inlägg. Sen får vi se vad det blir av vår nya supercoola blogg.

Okej, here we go

Jag har ju bett om sommarjobb/sysselsättning för sommaren och vet ni vad? Jag har fått den bästa tänkbara sysselsättningen för mig. Jag får hjälpa min kära svägerska Karina och hennes man Johan att bygga deras bastu och terrasser vid villan (sommarstugan för er svenskar). Det är så kul att jag har cyklat i motvind, slagit mig på tummen och ringt Johan 22.30. för att diskutera hur jag ska bygga.

Det här är "perrongen" som jag bygger. Vi vet inte riktigt vad vi ska kalla den, det är som en spång men bredare och den går från villan ner till bastun.


Det här är alltså min arbetsplats och jag som älskar havet trivs verkligen bra. På bilden ser ni "Henkkes kurva" som Karina och Johan har valt att kalla den. Det var faktiskt inte så svårt att räkna ut hur brädorna skulle se ut, addition och division. Det känns tryggt att ha sju års mattestudier i bagaget.

Henkke

2 kommentarer:

Benny sa...

NICE!

frkensara sa...

Snyggt henkke! Tänk att allt ordnar sig till slut! Det är så bra! Hur mår ni därborta?