Sidor

lördag 19 juni 2010

Regnig men mysig lördag

Från att jag inte haft den blekaste aning (eller egentligt intresse) att det var kungligt bröllop på gång den här helgen, fann jag mig idag sitta otaliga timmar framför tv skärmen. Jag medger att jag tyckte att det hela var ganska trevligt, övermedialiserat, men trevligt. Minst lika trevligt lördagsnöje som fotbolls VM en regning dag som denna. Likheten mellan bröllopet och fotbolls VM dras däför att jag i snitt sov 50 procent av tvtittandet, vilket ofta är fallet när jag ser på fotboll.

Trevligt var det i alla fall att sitta med föräldrarna som var aningen mer uppspelta än jag och lyssna på mamma som hade koll på många kungligheter. Det var kul att se henne så engagerad. Pappa kom 10 minuter innan vigsel och sa: "Man brukar väl duscha innan man går på bröllop så jag går och tar en dusch nu." Han övervägde med glimten i ögat att ta på sig kavajen också.

Nu bjuder far på pizza, vi måste bara ta den ur förpackningen och värma den först :) Sen blir det Kamerun-Danmark blandat med bröllopsbankett och regnet som smattrar på plåttaket. Mycket nöje och en hel del sömn förmodar jag. Trevlig kväll!

/Madde

Inga kommentarer: