Sidor

tisdag 9 november 2010

Utmaningen

Så har det blivit dags att presentera ett nytt inslag i vardagen nämligen UTMANINGEN (i brist på bättre namn. Kom gärna med förslag:)

Kort och gott handlar det om två klasskompisar, en hushållskock (jag) och en utbildad kock (Tomas) som fastnat i gamla vanliga veckomatsedlar och lunchlådor och behöver utmanas för att utvecklas i matlagningen (Jaa, jag i alla fall. Men jag tar inspiration av Tomas.)

Nu är det ju ganska uppenbart att vi är på två väldigt oilka nivåer. Det är ju ingen konst för Tomas att utmana mig att laga något nytt men jag skulle ha svårt att komma på något som Tomas inte gjort.

Så för att det ska bli en lika stor utmaning för oss båda ser utmaningen ut på följande sätt:
Vi bestämmer gemensamt ett tema och sedan är de enda reglerna att man inte får göra något man gjort innan. Det handlar helt enkelt om att utmana sig själv. Ingen kan riktigt vinna men man kan vinna över sig själv på sätt och vis. Prövar man något nytt och lär sig något har man ju vunnit mycket.

Efter en del funderande och klurande bestämde vi oss i alla fall för ett första tema:

Karibisk Kyckling

Resultatet får ni se inom kort. Kanske ni också vill hänga med på utmaningen :)

/Madde

1 kommentar:

Tomas sa...

Kl är 22.43 dagen innan första utmaningen ska presenteras, kycklingen är precis trancherad och provsmakad. Håll i hatten..