Sidor

torsdag 18 november 2010

Dags för utmaning igen...

Veckans utmaning visade sig i första hand bli en fråga om att hinna göra veckans utmaning. Det har varit mycket på gång och tiden har på något sätt gått åt till allt möjligt. Men ikväll gjorde jag min insats i alla fall och imorgon är det dags för redovisning igen.

Veckans utmaning: Köttfärsbiffar med tillbehör

Det låter ju inte så svårt eller? Alla har väl gjort köttfärsbiffar tidigare. Men det är ju just det som är svårt. Vi får inte göra något som vi gjort innan och det ska fortfarande vara gott. Det är svårt att göra om en klassiker som man har en bestämd uppfattning om hur den ska smaka. Tomas tyckte det var svårt och hade inte bestämt sig tidigare idag. Mitt råd: "Googla, du måste inte alltid komma på nåt nytt". Så vi får väl se vad det blir.

Resultatet kommer imorgon men för min del kan jag avslöja att det inte blev fullt så exotiskt som förra veckan
. Jag höll mej mer på hemmaplan. Lite traditionellt med lite nytt. För min del blev det inget googlande den här veckan och freestylingen kan gott och väl förlorat mig segern (över *hosttomas* mig själv då förstås). För att Tomas ska slippa vara nervös kan jag ju säga att det blev ingen revolutionerande smakupplevelse denna vecka. Ganska mesigt egentligen...

Mesigt men gott:)

Inga kommentarer: