Sidor

onsdag 23 september 2009

Födelsedagsskatt i garderoben

Det var en stormig dag i Uppsala igår men inne var det varmt och skönt. Jag fick vakna till skönsjungande Henkke som kom med frukost på sängen, och redan där var dagen en succé.



Dessutom fick jag presenter:) Tre stycken tillochmed. Den första var en väldoftande bubbelsåpa till badkaret, vilket jag med all säkerthet kommer att njuta av under hösten. Den tredje presenten hade en tillhörande (matematisk:) rebus som tips till var jag skull hitta den... Efter att jag löst rebusen och visste att jag skulle hitta min present i "Walkincloset" garderoben fick jag den andra presenten, som var ett cykellås. Då tänkte jag att visst är Henkke praktisk men inte speciellt smart, för jag har redan ett lås och dessutom är min cykel Blixten sönder så den lär inte behöva flera lås. Detta förmedlade jag till Henkke med en förbryllad blick. Han bara log och sa att jag skulle hämta min tredje present. Jag öppnade dörren till garderoben och där fanns...ingenting. Men så gick jag lite längre in och bakom klädhängarna med klänningar sovsäckar och diverse står ett STORT paket, större än mej!



Kan ni gissa vad det var? Henkke är inte bara praktisk utan omtänksam, och till min födelsedag gav han mej en ny cykel! Jag kan inte minnas senast jag fått en cykel som inte varit gammal, från polisstationen, sönder eller för liten. Vilken lycka! Och den är lila :) Många av er känner till min cykelhistoria av både trasiga och stulna cyklar. Men det här är en supercykel har jag bestämt. För det första så är den byggd på ett sätt som Henkke klarar av att underhålla ifall den går sönder eller busar med mej ibland. Och för det andra har jag ett nytt stöldsäkert lås (smart Henkke). Och för det tredje så har cykeln en egen dunder försäkring som gör att om någon mot förmodan skulle klara av att stjäla den, så får jag ensprillans ny cykel. Supercykel med andra ord:)


Nu återstår bara ett problem... Vad ska min nya cykel heta? Några förslag?

P.S. Tack för alla gratulationer och lyckönskningar! Det värmde:)

10 kommentarer:

Emma sa...

Grattis till din nya cykel, hoppas verkligen den kommer att vara snäll med dig! :)

Stina från Forsby =) sa...

Vilken lyckans ost du är!

Sara sa...

Oo vad fin den är å Vilken omtänksam man du har! Men namnet... det enda jag kommer att tänka på som e lila e Barbapappa (som dessutom e mer rosa), men det låter ju inte som en särskilt bra cykel... Så hoppas du får bättre förslag! :)

A9 sa...

Ou!
Blixten superstar!

Saray sa...

Oj vilken bra present! :) Jag tycker att cykeln ska heta Örjan. :)

Anonym sa...

Miss Purple

Kramar från Bettan

Sara sa...

WOW! Jag är djupt imponerad av din man - där hade han tänkt till :)
Hoppas att också jag hittar ett
stort paket i min garderob i oktober, blir ju lite extra spännande att se vad jag hittar där i NY :) KRAM!

PS. Lycka till med cyckeln!

Sara sa...

Benny föreslår att cykeln ska heta Barbro 2000. D namnet gillar jag också, nästan som Barbapappa men med en lite annan innebörd för dej. :)

Sara sa...

Barbro 2000 understödes!!
HAHA*

Madde och Henkke sa...

Barbro 2000 är onekligen ett bra förslag men det blir lite långt att säga: Hmmm...förkortningar: B2, Babben...Bääb tuutausend:)