Sidor

onsdag 16 september 2009

Att blogga eller inte blogga?

Det här med att blogga är en knepig liten grej. Endel bloggar för att åstadkomma någon typ av förändring i samhället eller i människors åsikter. Andra använder bloggar för att marknadsföra sig själva eller en produkt. Vissa bloggar bara för att få skriva av sig oavsett om någon läser eller inte. Andra för att fånga uppmärksamhet och visa upp sig själva.

Jag känner inte att jag faller in i någon av dessa kategorier. Däremot har det på senare tid blivit väldigt klart att jag nu bor långt ifrån mina gamla kära vänner och min familj i Finland. Trots e-mail, facebook, skype och messenger har jag inte riktigt lyckats dela med mig av mitt liv åt min familj och mina vänner. Det finns en rädsla inom mig att min familj inte kommer att känna mig när jag kommer hem (för jag vill inte stanna här förevigt), och att jag kommer att förlora mina vänner om jag inte gör något.

Jag frågar nu er mina vänner och min familj: Ska jag blogga eller inte blogga?
Det är ju fortfarande en rätt så ensidig form av kommunikation, men det är alltid en början. Kanske jag senare rent av lär mig att använda messenger igen:)

7 kommentarer:

Hanna sa...

Hej Madde! Klart du ska blogga. Alla koola typer bloggar ;) (fast Robert tycker att min blogg är sjukligt oseriös och osaklig :D!)
Fortsätt också att posta skojiga recept!
Ha det got där i Sveariket och kom in på en kopp kaffe ifall ni är i Helsingfors!

Hälsar Hanna

Sara sa...

Heja Madde - klart du ska blogga! :)

Anonym sa...

Blogga på blogga på, så hårt de går uuu-uu-u-uuh :D

Kramar från Bettan

Emma sa...

Klart du ska blogga sötis!

Sara sa...

Ingen tvekan om saken, vi vill alla läsa om vad du håller på med o har utvecklat för spännande recept! Blogga! :)

Saray sa...

Ja, ja, JAA! Du ska blogga! Åååh vad jag blev glad när jag såg att du skrivit igen. Nu har jag både chans att se vad ni håller på med därborta, inte förlora kontakten med min favoritstorasyster + att jag kan göra goda rätter åt min finsmakare till pojkvän av alla dina mumsiga recept. Se, där fick du tre anledningar till att blogga! Och du vill väl inte göra varken mig eller Kristian besviken? KRAM, KRAM, lillasyster Sara

linda sa...

Jag tycker också att du ska blogga. Du har fått turen att vara en bra skribent så skriv skriv :)