Sidor

måndag 6 juni 2011

Tips för ett långt och lyckligt äktenskap?

Häromdan blev jag och Henkke stannade på gatan av en bride-to-be som lite generat frågade av oss ifall vi hade några tips för ett långt och lyckligt äktenskap.

"Tjaa", började jag, "vi har ju inte varit gifta så länge men..."
Försökte fundera vad det är som gör vårt äktenskap bra.

"Gör roliga saker tillsammans" fick jag i alla fall kläckt ur mig, sen tittade jag vädjande på Henkke och frågade om han har några tips varpå han svarade:

"God mat och mycket sömn"

Hmm, ja det är väl kärnan i vårt äktenskap... tydligen.

Roliga saker, till exempel en två veckors resa till Kreta som inleds på lördag. Henrik har insisterat på att vi måste snorkla tillsammans, därav en nyligen införskaffad snorkel till mig.



Henrik tycker att mina glasögon är mycket sexigare än hans. Eller hur?

God mat som till exempel tomat, basilika och mozzarellost, något vi ätit regelbundet den senaste månaden. För tillfället är det dock inte fullt så lyxigt men det blir rätt intressanta kombinationer när man försöker rensa skafferiet och frysen.

Och så till det sista, mycket sömn...

Gonatt!

/M

1 kommentar:

Sara sa...

Åh, va jag ser framemot att ni tokstollar ska flytta hem! :) TREVLIG RESA! Kram/S