Sidor

söndag 5 juni 2011

Flytthumor

Att flytta är ju inte alltid så roligt och nu när vi ska flytta tillbaka till Finland är mängden saker som kan släpas hem aningen begränsad. Vi har annonserat ut en hel del av våra grejer på samma hemsida varifrån vi fått dem tidigare, vilket gör att man kommer i kontakt med en hel del människor, och ibland ganska roliga sådana.

Dagens roligaste samtal kom från en ung man med en extrem dialekt från sydsverige som dessutom hade en amerikansk brytning. Ni borde ha hört det men jag gör ett försök att skriva ut hur det lät i alla fall.

Mannen: Hejlou, jäou ruingeur ängouende ännounsen påou blouket.
Jag: Äh, jaa.. Hej.
M: Jäou oundrar ifäoul döuo haour ein maoutpäeishkare iö routing?
J: Ursäkta, jag hörde inte, va sa du?
M: Ein maoutpäeishkare.
J: Ursäkta, men det bryter lite (det bröt inte alls men jag kände jag behövde all tid för att lista ut vad det var han var intresserad av)
M: Ein soundäer maoutpäishkare i routing?
J: En mattpiskare?
M: Jaou, i routing.
J: En mattpiskare i rotting, öh, jag tror inte att vi hade skrivet det i annonsen.
M: Näe, men döou skräiv "ouk diväurse endra sauker" söu jäou täenkte at jäou chäunsar ou ruinger iö aoulla faoul.
J: Vi har tyvärr ingen mattpiskare.
M: Jäou men dåou sou. Teck iö aoulla faoul.


Idag har vi lyckats sälja vår soffa, ett bord, en hylla och diverse andra saker DOCK INGEN MATTPISKARE!

/M

1 kommentar:

Rebecca sa...

Hej å välkommen hem! otroligt bra skrivet ja skratta så tårarna rann! man kan riktigt föreställa sig hur det lät. Hoppas att vi träffar er i sommar//Stephan