Sidor

måndag 4 oktober 2010

Lite födelsedagsbilder

Födelsedagen blev riktigt trevlig här i staterna. Jag hade ledigt den dagen och min käre man hade gömt födelsedagspresenterna bakom rullgardinen i sovrummet.

Vad finns här?

Tadaaaa! Handväskan som jag valt ut och laggt i händerna på Henkke för att sedan gå ut ur butiken och hoppas att han fattar vinken och köper den. Vilken översakning!!! Röd och fin var den i alla fall. Förutom väskan fanns också ett litet paket från svärfar och svärmor, min alldeles egna originella fjällkniv som svärfar tillverkat åt mig.

Morgonen fortsatte sedan med frukost ute i solen. De hade lovat en varm dag med regn mot kvällen. Henkke hade planerat att åka ut på picknick till en litet canyon och där skulle vi njuta av diverse tapas. Vi fixade till tapas, packade bilen och åkte iväg.

Räkor, köttbullar, sallad, pepperoni, ost och bröd smakade gott i solen och 30 grader. Min nya fjällkniv kom redan här till nytta.


Efterrätten var en överraskning men jag hade mina aningar. Henkke kan det här med att göra plättar och piffa upp dem med de rätta tillbehören. Flera frågade mig om jag fick nån tårta då. Jojo minsann. På kvällen gick vi ut med familjen och åt och med oss hem tog vi en pecankolapaj med grädde.

Jaa, den var otroligt mäktig och tog oss en hel vecka att äta upp.
Slutet gott allting gott!
/Madde


Inga kommentarer: