Sidor

söndag 18 april 2010

Ojojojojojoj...

..ojojoj. Över en månad sen förra inlägget! Nu får jag faktiskt skärpa mig. Mycket har hänt efter det. Vi har rest allt för mycket fram och tillbaka till hemlandet. Förra året när jag var ensam här och Henkke var i Finland försökte jag åka hem så mycket jag hade tid och pengar till. Nu finns inte samma måste mera. Det har i och för sig varit kul att träffa folk hemma (kära vänner och syskon tack för allt skoj!) men vi börjar trivas så bra här i Uppsala att man börjar sakna folk som finns här när man åker till Finland. Ironiskt eller hur?

Hur som helst, det e skööööönt att vara tillbaka och det har tagit mej en vecka att komma in i nån form av rytm igen. Nu ska vi vara här över en månad. Storslaget...

Projekt inför våren:
Få gröna fingrar genom att försöka sig på att odla lite.
Försöka få odlingarna att hållas vid liv med hjälp av kärlek och att bygga ett växthus.
Fortsätta baka med surdeg och experimentera med vildjäst.
Piffa upp balkongen för förhoppningsvis varma vårdagar.
Tävla med Henkke i styrketräning.

Allt detta ämnar jag gå närmare inpå under våren så stay tuned!

P.S. Undrar när jag ska hinna göra det jag egentligen borde göra...

Inga kommentarer: