Sidor

lördag 28 november 2009

Vad hände med kärleken?

Ursäkta den dramatiska rubriken. Det är inte alls så farligt som det låter men man gör ju sitt yttersta för att fånga er uppmärksamhet:)

Mitt i en hektisk studieperiod har jag lyckats (nästan) att för ett ögonblick tränga bort alla måsten och borden för att stilla mig en liten stund. Efter ordentlig städning har nu en och annan juldekoration smygit fram, adventsljusstaken blivit laddad och fönstret blivit prytt med tro, hopp och kärlek. De röda och gröna ljusen värmer upp en annars kall lägenhet. Vi tackar svägerskor och svågrar för fönsterbelysningen vi fick i bröllopspresent, och försöker att inte tolka något av det faktum att "kärleken" slocknade efter två timmar. Tack och lov för reservlampor:)


Tack också till mina vänner som givit oss glöggmuggarna till förlovningspresent, men som först nu blir använda i vårt gemensamma hem. Nu väntar risgrynsgröten på spisen, och därefter ska vi se om pepparkaksdegen duger till något gott.

Glad lilla jul till er alla!

1 kommentar:

netti sa...

Jag kom att tänka på en händelse hos en familj när pappan skulle hänga upp tro hopp och kärlek. Han råkade hänga hjärtat i mitten. Den lilla dottern i familjen utbrister - men pappa du har ju satt kärleken i mitten, så ska det inte vara. Pappan berättade historien på dotterns bröllopsdag och konstaterade att visst ska kärleken vara i mitten.