Sidor

tisdag 17 november 2009

Lycka är...

Jag ber om ursäkt åt er läsare som inte kunnat sova på 4 veckor pga uteblivna inlägg. Alla andra får väl glädjas åt ett nytt idag. Det finns dock orsaker till att bloggandet gått lite på sparlåga på sista tiden, nämligen att jag själv gått lite på sparlåga på sista tiden.

Jag startade den här bloggen för att dela med mig av vardagsglädjen och mina (våra) små glädjestunder. Jag vill inte påstå att de här veckorna som gått efter mitt senaste blogginlägg varit utan glädje, men det har funnits en del sorg som kanske överskuggat lyckan lite. Dessutom kanske jag haft en period där jag inte varit så uppmärksam på den lycka som faktist finns i mitt liv. Men eftersom detta är tänkt att vara en glädjefylld blogg så försöker jag återigen fokusera på glädjestunderna i vardagen. Here we go:

Lycka är...

- att ha familj och vänner som finns där för en i ur och skur, glädje och sorg.

- att bli bjuden på lyxig frukost efter en kort båtnatt i ekonomihytt

- att få uppleva den första snön falla lätt på marken, och titta på galningar (två bröder och en man) som har snöbollskastning med levande måltavla (systerson)

- att ha föräldrar som är glada att man kommer hem, och tittar på "Bonde söker fru" med dem

- att maskera det faktum att man tycker om att se på "Bonde söker fru" genom att se på det tillsammans med sina föräldrar

- att ha svärföräldrar som överöser en med både kärlek och mat

- att tvätta sin egen brudklänning för hand med lysande billigt resultat

- att ha en syster som inte utrycklingen säger att håret ser förfärligt ut, utan säger det med att att klippa det istället

- att bli förälskad i den nya säsongsmuminkoppen


- att köpa godis på tax-free "till andra" för att sedan "bara ta en" till kaffet

- att ha en man som blir glad för att han får en ny matlåda

- att få städa lägenheten när man verkligen vill städa lägenheten

- att få rabatt på de varor man handlar mest

- att alltid få sylt till gröten på morgonen

- att ha en kaffekokare som brygger hett kaffe och låter som Darth Vader

- att ha en kall lägenhet som därmed gör det tillåtet att ta varma bad...ofta!

- att se på en galen film allt för sent och sedan sova ut allt för länge

- att blogga när man egentligen borde träna på att "värdera olika anläggnings- och omsättnings tillgångar"

Tillbaka till studierna...

Vilka glädjestunder har ni upplevt på sista tiden?

2 kommentarer:

Emma sa...

Jag hade en glädjestund just precis! Oj vad glad jag blev av att läsa om dina glädjestunder! :)

Annika sa...

Samma här syrran man blir ju så glad efter en så lång lista på glädjestunder....hm får nog börja fundera på mina ...jo jag har julstämning hemma redan!!Du vet ju hur det brukar va,två dagar innan jul typ..va förståndig i år och lät andra sköta jobbet som vid den här tiden brukar decka oss.Kramar till dej och Henrik