Sidor

torsdag 13 november 2008

Pre-workout MELLANMÅL

Mannagryns mellanmål med hallon, banan och grynost

Äntligen skall jag få till ett förslag till mellanmål. Det här åt jag idag en och en halv timme innan Step Up träningen. Orkade helt bra och det var gott till och med:)


Inga konstigheter alls. Koka bara en portion mannagrynsgröt på 2 ½ dl mjölk och 2 msk mannagryn. Varva sen med frusna hallon ( jag värmde dem i micron först), skiva en halv banan och toppa med en ordentlig matsked grynost (eller keso som jag blivit tvungen att börja säga).

Föreslagsvis går det ju att förbereda dagen innan. Lägg mannagrynsgröten i en överbliven burk (grynostburk tillexempel) och lägg på resten. Lock på och ta med till arbetet. Kompotten behöver nog hållas kall så in med den i kylskåpet.

Dög det här som mellanmål nummer ett:)

P.S. Ki-boxningen tog nästan kål på mig. Uppvärmning, styrketräning och SEN började vi boxas. Parades ihop med en tjej som boxat hela förra året. Man skulle inte tro att det är så svårt att bara stå med kuddarna och ta emot smällarna, men fy sjutton vilken styrka hon fick i sina slag. Det var tufft och svetten rann. Högt tempo och en rejäl genomkörare av hela kroppen. Jag har fortfarande ont i muskler jag inte visste fanns... måste helt klart gå en gång till:) D.S.

2 kommentarer:

Sara sa...

Uh, det låter gott! Måste testa det nästa vecka. Har varit förkyld hela den här veckan så det har inte blivit några pass...men nu är det på bättringsvägen! Ha en trevlig helg! Skype-date på sönda?? Puss!

Anu sa...

varför har jag inte vetat om din blogg förr? Du har ju tonvis med tips som passar Anu perfekt!

HA en bra kväll!